god jul

näää nu får det räcka. jag har bloggpillat lite men det ville inte riktigt göra som jag säger. eventuellt blir det lite ändringar här nån dag när jag känner mig lite mer inspirerad. ny headerbild har vi iallafall (efter en del klagomål på den gamla från diverse håll). Förbättring? hehe


2a december och det känns som att det är jul typ imorgon
jag har ingen aning om vad jag ska köpa för julklappar till familjen
som vanligt iofs
har spanat på en klapp till modren men jag är osäker på om den håller måttet...
förslag på julklappar till fader/broder/mormoder(haha kan man skriva så?) mottages med tacksamhet!

jag har iallafall fått uppfylla en större del av min matönskelista eftersom jag var i sverige i helgen och firade mormors 90årsdag som inföll igår. så nu har jag OST (HURRA!!) (feta, parmesan och cheddar <3), kyckling (!!), påläggsskinka, tortellini, frisörschampoo, avokado och diverse andra dyrbarsheter i matväg. löööövely. Och igår när jag kom hem från en ganska dålig dag på jobbet (orsakade en del härvor) så hade Annika bakat lussebullar som var alldeles fantastiskt goda och jag fick laga kyckling med kokosmjölk och grön curry så då kändes det lite bättre. Jag är enkel att charmera, motorvägen till Lindas hjärta går genom magen!

Annars.. jaaå. Det har blivit kallt som fan här. Men jag har min dunjacka nu så jag klarar mig! Värre är det för Helena som står ute och säljer krill i kylan. Inte avis! Jag får ha stora fula men varma kläder när jag är ute på jobbet, det får inte Bumbi. Stackarn!

Whatelse.. dom senaste dagarna har jag ätit frukost vid soluppgången (sol 2 dar i rad! det ni) och sedan sett en otroligt tjusig månuppgång (heter det så?) när jag stått på jobbet, jag jobbar nämligen typ halvvägs uppe på ett fjäll (fast samtidigt i ett köldhål. hål - nere? or?) med en skidbacke precis bredvid oss samt ett berg mittemot med bara skog och snö! I stan är det ingen snö. Och nu är det fullmåne och när den börjar krypa upp över grantopparna på andra sidan berget så ser det ut som att den är bra nära och jättestor. Sen försöker man ta en bild och då syns månen knappt för min mobilkamera är ju inte to die for. Försökte även fota en helt sjukt snygg regnbåge i förra veckan men det blev ju också bara blaj. Det var den starkaste regnbågen jag nånsin sett, otroligt tydlig, plus att hela syntes. Väldigt tjusigt.

Vi diskuterade förut att vi borde hotta upp bloggen lite och lägga upp lite mer videoinlägg och bilder och såna lite festligare grejer. Har inte blivit så mycket fotat på senaste tiden. En del filmmaterial finns ju men frågan är om det är rumsrent nog för att komma upp här.. tål att diskuteras!

Nu har jag blajat på en massa här, för långt som vanligt och ovanligt mycket paranteser idag, ber om ursäkt för det. Bad writing av Gestholm, men å andra sidan så får man skriva hur man vill i sin blogg! Juste!

hejpåer!

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Tomas

jag kom på, du fick ju visst en födelsedagspresent av mig. vill du ha armbandet i julklapp? eller var det så vi sa? :s

2009-12-03 @ 02:21:33
Postat av: Klimakteriehäxan

Headern är bättre än den förra, men texten syns knappt. Och när du ändå är i farten: det heter Oslojentene med -e på slutet, så det så! :-D

Hoppas maten inte tagit slut än. Och att ni inte lägger ut icke-rumsrena videosnuttar. Man vet aldrig vart de tar vägen sen. Puss!

2009-12-03 @ 20:34:15
URL: http://www.Klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Linda

Det ser du väl alldeles tydligt att bloggen heter Oslojenterna med a? Lägg ner det där nu!



Och det är inte meningen att texten ska synas. Design! :D

2009-12-03 @ 21:39:50
URL: http://oslojenterna.blogg.se/

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0