stressvecka

Mjhähähäåh jag är trött. Hela veckan har varit stressig men nu så ska jag väl kunna lugna ner mig känns det som, fick ju ingen bra start där med tågkrånglet och sen så råkade jag sabba lite med vårat nya internet i onsdags natt... men jag har lärt mig av mina misstag och insett att det inte är läge att börja fippla med avancerade inställningar klockan två på natten. Så! Inget mer sånt. Nu fungerar allt igen och jag har tittat på webb-tv så jag är nöjd.

skulle tagit långdusch och fixat å trixat med ansiktsmask och naglar och grejer idag men det blev inte riktigt av. Kom av mig. Det är ändå ganska sent att komma hem nio och börja göra hundra grejer. Speciellt när man ska upp sju dan efter. Har diskat iallafall!

Ne men ska kasta in mig i duschen iallafall det var nog lite för länge sen.

Jag försökte ta en bild där jag dels pekar på hålet som har uppstått på baksidan av axeln på den här tröjan och samtidigt gör tummen ner men det visade sig vara en omöjlig pose för jag hade inget finger kvar att trycka på "ta bild"-knappen med. Hittade inte inställningen där den tar själv efter några sekunder heller. Så istället tog jag den här fröjdiga bilden bland blommorna. Topnotch.

Lite bilder från Hemsedal!

Anledning till att jag aldrig nästan är hemma...
Är dessa människor! Jobbet 24/7!

Kallt & förjävligt

Hallå!!! Fredag kväll och jag sitter hemma nerbäddad i sängen.... Har blivit rätt så förkyld så orkar nog inte ens läsa min kära Harry Potter bok :( ... Hade ju planerat att komma hem och mysa med Linda, men nej nej!
Ja ännu en vecka har gått som Team leader så det kommer väl bara bli bättre och bättre!..
Imorgon är det jobb och efter det så drar jag med mig Linda på lönepilsen som är på kontoret! :)
Hoppas bara min jäkla förkylning går över tills dess!

Så har det börjat snöa som fan här också!!!! USH inte undra på att man är sjuk...
Kallt som tusan och snö "storm" ..... Äckligt!
Men men nu ska vi inte vara bittra över det Nu är det helg och nu ska jag försöka sova så jag orkar med och jobba imorgon!

God natt!! // Helena

Örebroooooo

Då sitter man på bussen påväg till Örebro. Dagen började med lite action. Gick upp vid 7 för att ta mig till busstationen, satte mig på ett cafe för att äta frukost och skulle ta upp mobilen..SJälvklart hade jag glömt den hemma, såg en bild i huvudet hur den fint låg nerbäddad i sängen hemma på Töyen. Så det var bara att hälla över latten i en takeaway mugg och springa tillbaka till t-banan. Som tur är så bor vi ju bara 2 stationer ifrån busstationen och jag hade gott om tid på mig. Dock svettig kom jag tillbaka till bussen med mobilen i högsta hugg. Självklart måste jag bjuda mig själv på lite drama.

Nu sitter jag iaf här och är super taggad inför helgen. Förhoppningsvis möter Linda upp mig vid bussen när jag kommer fram. Imorgon blir det nog en tur på stan med Jossan och Linn och på kävllen blir det fest!!

Örebro here I come!!!

vår och sommar komsi komsi

vi har internet och snabbt är det också!!

Yeah äntligen!!!!
Imorse kom en kille ifrån telenor och installerade internet så nu sitter jag och Linda här tysta och helt fastklistrade framför varsinn dator :)

Jag börjar bli super taggad inför min resa till Örebro på fredag. Ska bli grymt kul att träffa min kära syter och Jossan och Linn!!!<3
Igår var jag ledig och då var jag på stan och letade efter lite diverse olika saker. Kom hem med ett datorfodral, högtalare till datorn, Jeans, kjol, deo, present till Jossan och ett par skor.

Har äntligen fått göra mitt efterlängtade frukt&nötbröd, grymt gott!!!

Fick en varsinn cocktail efter jobbet i torsdag
(Geggan fick en gintonic)

mmm..godis:)

kram på er!

tystnad, stillhet

för en timme sedan så fick vi igång vårat internet
anna anka har kraxat på i malous morgonsoffa men annars är dom enda orden som yttrats "titta va fort det laddar..!" när jag satte igång ett videoklipp i en blogg

nu är vi nöjda

tågkaos!

Jag är kvar i Stockholm. All tågtrafik mellan sthlm-gbg och sthlm-karlstad är inställd och för att ta sig till Oslo så måste man förbi nån av dom, så jag sitter hemma i soffan igen. Fick tillbaka pengarna för tågbiljetten och har köpt bussbiljett istället, så om allt går som det ska så åker jag 13.25 från bussterminalen och har åtta härliga timmar på vägarna framför mig. Dagens plus var väl att dom iallafall informerade om att tåget var inställt innan ordinarie avgång idag, igårkväll spenderade jag sammanlagt tre timmar på centralen, först två medans dom flyttade fram avgångstiden och sedan en timme i kö för att få byta biljetten. Kul kul kul!

Internetmannen ringde, förhoppningsvis svarade Annika i telefonen och har fixat med honom nu. Dock så hann jag inte hämta ut själva maskinerna på posten innan jag åkte så flickorna får ändå inget internet förrän jag kommer hem.

Vad gööööör man på en buss i åtta timmar?? Databatteriet räcker i två. Bok. Tidning. Mehh..?

Håll tummarna för att bussen är i tid och att vi inte kör av vägen iallafall.

JOBBIGT

Updates från Bumbi

Moooorn du!!!!!!!

Lite updates från Bumbi!!

Befinner mig just nu i Larvik på Norges dyraste hotell och bara slappar.. Vart en liten premie før mig och en till så det vart en liten tur hit bort. Hær har vi bara tagit det lugnt! Kom hit i fredags, åt god mat och drack lite drinkar och sen vart det sængdags redan vid 11 tiden! Sen tvingade vi upp oss tidifgt før att hinna med den ælskade frukost buffen :D
Den var så god! En sådan ordentlig frukost har man inte ætit på længe! Sen bar det av till bubbel poolen osv.. Tyværr var alla spa behandlingar uppbokade!!!! Buuu jag som tænkte att jag æntligen kunde få fixa mina gigantiska muskel knutar før æn gångs skull! På kvællen åkte vi in till Sandefjord och åt på Big Horn Steak House och sedan vart det utgång.. Kvællen slutade som den gjorde.. Men kul var det :) Dock var alla før trøtta så jag var den ænda som kæmpade mig upp før ytterligare en frukost buffe :)

Jaa annars då, har ju inte vart så mycket skrivande från mig på de senaste.. Som vanligt.. Men nu har det vart full rulle på jobbet och jobbar i princip 24/7..
Men men nu kanske dom långa dagarna ær øver. Har ju blivit team leader nu :) Om jag nu inte har gjort något fel :P
Så himla nytt och det ær ju en utmaning så vi får væl helt enkelt se hur det kommer gå..

Var før någon helg sedan i Hemsedal med ledar gruppen från jobbet! Å hej va det gick! Vilken resa.. Vart ju inte mycket skid åkande dær inte.. Vi var 4 personer av 9 som orkade ta oss upp i skidbacken.. Men dock vart det bara 1 åk i princip.. Men bættre det æn att vi inte åkte alls.. Men om jag hade træningsverk efter det!!!
Yes, resan dit var en klass før sig sjælv. Men att vi hade kul ær ju ett som ær sækert :)
Lite bilder kommer strax upp..  Før imorgon har vi internet igen :D WHOOP WHOOP

Nej nu ska jag væl gå upp och førsøka væcka dom andra!!! Men snart ses vi folkens!!! :D

PØSS // Helena

café christiania

Hittade lite bilder från jobbet, så nu kan ni se några av dom jag jobbar med och vad vi sysslar med om dagarna

Andreas putsar glas(första och sista gången)

Anna K och Louise

Anna S och jag viker servetter

Carl vek en massa olika djur, här en elefant

Geggan

Gustav

kramkalas

Johan tvättar

Rami

Richard

Kom gärna och hålsa på oss någon dag!

pulkaaaa

Hallåå!!! Nu är det fredag och jag är ledig. Sitter dock hemma själv och kollar på Sverige-Vitryssland och äter ostbågar. 1-0 till Sverige braaa!!!!
Igår var det utgång efter jobbet gick till Barfly som vanligt och sen dus. Så idag har jag varit lite små seg och inte gjort så mycket som jag skulle behöva. men men det får vänta.
Fick tag i lite internet nu så tänkte att jag skulle passa på att skriva lite och lägga upp lite bilder från pulkaåkningen.

Linda, jag och Louise är laddade inför backen

Här mådde man bra

Louise kommer åkande

jag och anna

linda blev så rädd så hon kissa på sig

vår kära norrman visade hur man åker kälke

bussen påväg till toppen..igen..

Pulka åkningen resulterade i en blå rumpa för min del.

klem fra Annika

glad!

Stockholmshumöret är på plats igen :D haha jag är jätteglad bara av att vara här.

Nu ska jag ut på stan och försöka hitta ett par byxor, klippa mig och kolla upp mina ögon. Sen kvällsdejt med mina fruar!

Såhär glad. Tummenupp-glad!

extreme kälkåkning

nu är jag hemma i stockholm! jag bestämde mig för att det var ett bra läge för ett hembesök, ledig min första helg på sex veckor (har dock jobbat frivilligt så jag klagar ej), chefen skulle ner till göteborg så jag fick åka med och hann därmed träffa Johline men tyvärr inte Linn plus att Boltontjejerna planerade en discobowlingkväll nu på lördag så det var ju klockrent alltihopa. Och nu ligger jag under mitt oerhört fluffiga duntäcke och har internetkontakt så jag är nöööööööjd.

I Norge har det inte hänt så mycket, jag har insett att mitt liv i grannlandet är väldigt händelselöst överlag. Det är jobb, äta, diska, sova som gäller, Helena har jobbat helt galet mycket på senaste tiden eftersom att hon precis blivit teamleader så henne ser man i princip aldrig, och Annika jobbar iochförsig inte lika mycket men senaste veckan har vi gått om varandra så att vi inte setts så mycket ändå. Förra helgen var fantastiskt seg för min del, både A och H jobbade och mina övriga (2) vänner var i Sverige så jag var fruktansvärt ensammen både fredag lördag och söndag kväll. Inget internet hade jag heller. På måndag kommer det.

Men! På söndagen så var iallafall jag, Annika och tre från hennes jobb uppe på Frognerseteren och åkte kälke. Det var jävligt kul och lite livsfarligt fast farligast för Annika tydligen, jag vet inte hur hon lyckades men hon vurpade iallafall typ hundra gånger och höll på att ramla ner för ett litet stup med granar :D men det gick bra!

Avslutningsvis, film från kälkåkningen!

På måndag får vi internet om vi lyckas vara hemma när installationsgubben kommer, om han nu behöver in i lägenheten de var inga klara besked där, hursomhelst så dyker det väl upp lite mer livstecken här framöver.

Hadää!

Linda

puss och kram från oss

Igår var det allahjærtansdag och som jag skrivit tidigare så hade vi tænkt att åka pulka. Det finns næmnligen en gigantisk pulkabacke en bit utanfør Oslo. Så man får åka t-bana och buss før att komma dit. Sen hyr man en kælke och tar sig ut till backen. Efter ca 10 min ær man nere och får åka t-bana 1 station och sedan bussen upp igen. Låter kanske lite jobbigt men såååå kul. Har blåmærken på hela rumpan eftersom det var gupp i hela backen. Jag tror faktiskt att jag ær den sæmsta pulkaåkaren som finns. Lyckades aldrig styra den dær jækla kælken så jag for ju av stup i ett. Linda och Anna har tagit en massa bilder som vi kommer lægga upp hær sen nær vi har lyckats få internet hemma.

Efter en lång dag i backen så åkte vi hem igen bløta och trøtta. Men då var det bara att hoppa in i duschen och gøra sig iordning før jag skulle træffa Tobbe på kvællen. Vi gick och åt på en szechuansk restaurang som tydligen ær en slags kinesisk restaurnag. Sjukt god mat åt vårrullar till førrætt och någon crispybiff till huvudrætt sen var jag alderless før mætt før dessert. Så vi drack sake och drack kinesisk øl istællet. Efter det gick vi vidare ut till lite olika stællen och drack øl. En riktigt lyckad søndag faktiskt.

Nu ringer mamma så nu ska jag sluta skriva.
puss kram

Snart sprudlar det av inlägg

Lite internet hittade jag här i ett hörn.
Hur överlevde man förr utan internet!!? Det är den stora frågan. Umgicks man då med dom man bor med? Jag och Linda har iaf fixat interent nu så vi slipper umgås, om 10 dagar kommer det levererat till oss här på Töyen. Så snart kommer ni förhoppningsvis att se en massa skojiga inlägg här på bloggen.. Eller... Det har ju faktiskt inte hänt så mycket de senaste dagarna.

Allahjärtansdag närmar sig och då blir det pulka åkning med en massa från jobbet och lite fler (linda bla).

Resan till Örebro är bokad och klar så den 26 feb befinner jag mig där med min älskade vän Josefin. Förhoppningsvis hinner jag med en lunch med Linda också innan hon åker till Jönköping.

Jag har blivit förkyld och igår droppade jag nästan snor på en gäst.

Sofia åker till Indinen för att åka tuktuk genom hela landet så vi vinkade av henne med en öl på Barfly.

Påsk, hör och häpna jag är ledig från den 28 mars till den 6 april. Då är det bäst för er att ni alla befinner er i Sthlm.

Puss o kram
Annika

Caaaall me!

lite internet!

Fast inte så mycket kul å skriva om. I vanlig ordning. Det är inte ett så jättespännande liv här borta ändå, jobb jobb jobb å så helg. Helena var ju på (skid)resa med jobbet i helgen, jag och Annika jobbade och sen var vi en liten sväng på stan med Stephanie på lördagkvällen. Inte på långa vägar lika händelserikt som förra helgen dock.

Min bosschef tjatar på mig att jag måste säga till om hur jag ska åka hem och om jag vill ha ledigt osv framöver men jag har jättesvårt att bestämma nåt för jag har inga bestämda planer. Om nån vet nån speciell helg ni vill ha hem mig så får ni gärna säga till! Är ni lediga på påsk?

Och i och med att vi inte har så mycket internet så får ni gärna slå en signal eller skicka ett sms! Det hade varit trevligt!

Inget internet

Suuug.. Nu har vi inget internet så jag vart tvugnen att gå till internetcafet som finns hær på tøyen centrum. Har næmnligen bokat en biljett till Ørebro den 26 feb. Før att gå på inflyttningsfest hos Jossan och Micke och træffa min kæra syster Linda.  (om hon har tid dvs)

Men nu ska jag ivæg och handla mat, tomt i kylen igen. Får se nær man kan skriva något hær igen. Hoppas vi får tillbaka internet snart!!!

Puss kram

udirgjest :(

våran vanliga internetkontakt har varit helt borta hela eftermiddagen
och den som jag är inne på nu är ännu svajigare
vi hoppas att det är tillfälligt men blir det heltyst här ett par dar så är det därför
håll tummarna!

annars inte mycket nytt, jag jobbade förmiddag och har spenderat eftermiddagen i soffan, sovit, tv, läst. degigt.
tjejerna borde komma hem snart och då ska jag soooooooooooooooooova jag är trötter

hadä
L

mitt liv idag

Jag tror inte jag vill ha barn om den kommer att se ut såhär..

Linda(?) på dansgolvet

hmm...

slitz

Hahah juste, jag läser Slitz på jobbet nu. Fördelen att jobba tillsammans med fyra grabbar. Nej men det är en väldigt faschinerande tidning faktiskt, tex i det nummer vi har nu så är det insändare på första sidan. En kille där skriver det här: (obs ej exakt citerat) "Fan vilken bra artikel om pistoler och skjutvapen i förra numret! Jag blev fett inspirerad och nu ska jag gå och köpa en egen pistol tror jag!! Kan ni inte skriva en artikel om lite fetare grejer typ AK47or och sånt?? Vore grymt!!" Nu vet ju inte jag vinkeln på den artikeln han refererar till men man kan ju tänka sig att tidningar ändå inte skriver artiklar för att uppmuntra till vapenköp.. men vad vet jag. Redaktionens svar iallafall: (inte heller exakt citerat men innebörden är densamma) "Fan va nice att du ska köpa pistol!! Bra val!! Jo vi jobbar på att hitta någon som vill göra ett sånt jobb med oss. Det kommer bli fett!!" Har för mig att det var nåt mer den killen skrev som jag reagerade på men jag kommer inte ihåg vad det var.

Hursomhelst.

Det bästa kom lite längre in i tidningen. En annons. Den här annonsen:

Är det inte fantastiskt??? NU MED EROTISKA LJUD. Alltså VEM, VEEEM köper det här och vem ser den här annonsen och ba åh, fan va soft en uppblåsbar åsna som gör ljud. Det måste ju finnas efterfrågan annars skulle inte produkten finnas. Och fine visst att det säkert är en sån grej som folk kan köpa till nån på skoj men det kan ju inte vara tillräckligt för att motivera produktion av produkten? Ah alltsåå.. det är fel på folk.

kom heeeem

all byyyy myyyyyseeeeelf... donwannabeeeAAAALLL BYYY MYYYSSEEEELLFFF ANYMOOOOOREE

Ja alltså dom jobbar. Helena går teamleaderkurs och kommer väl inte hem än på en stund och Annika jobbar kväll. Jag har också jobbat kväll men min kväll är inte lika sen. Jag hade ingen nyckel heller så jag svängde förbi Annikas jobb för å hämta av henne, haha kände mig sjukt fel ute i stora dunjackan, geggiga löparskor och öppen gylf. Min gylf gick sönder idag ja. Den här som man drar i har liksom släppt från ena sidan av dragkedjan. Fantastiskt irriterande, vettefan om det känns värt att laga ett par byxor för 400 spänn? Antagligen inte. Men det betyder också att jag bara äger ett par byxor igen. Suck.

Jag har ätit chokladkaka iallafall. Jag bakade i förra veckan, kladdkaka med hallon i och den är fantastiskt god. Men när jag skulle värma fryshallon i mikron idag så började det spraka som att det var metall i? Varför blir det så? Det var ingen metall i.

Jag vill att annika ska komma hem så vi kan se på OC.

Jag var hos kiropraktorn idag också. Det såg bra ut sa han, men ska dit på fredag också på sista koll. Tänker säga att det är tiptoppjättebra även om det inte skulle råka vara det. Den lilla utsugaren har haft mig å springa där för sammanlagt 2500 spänn. Inte okej. Hemma har jag aldrig behövt gå mer än 2 gånger i samma period. Bah.

ÅHHHHHHHHH jag blir galen internet har varit så jävla dåligt den här veckan. Iallafall på min dator. Deras moderna datorer verkar aldrig tappa kontakten. Jäla skuit. Men min är större. Size matters. NBLÖnlÖHGFds

Trasig :(

måndag igen

Ja då var det måndag igen.. Inte den roligaste dagen på veckan.
Gick iväg och gymmade en sväng, utanför gymmet finns det en perfekt pulkabacke.
Blir ju lite sugen när man ser det här.

Snart bär det av till jobbet igen...