Om mat

Jag ljög inte när jag berättade för familjen att jag äter massor med grönsaker sedan jag flyttade hit för att i princip allt annat är dyrt.
Det är helt sant att jag dricker vatten till i princip samtliga måltider.
Och att jag äter uteslutande knäckebröd, jag har inte köpt mjukt bröd sedan jag kom hit.
Men vissa dagar. Vissa dagar. Vissa torsdagar när man vet att man har ett gäng avokadosar som ligger och är mogna och god forbid att dom skulle få bli övermogna och dåliga. Dom dagarna.
Då äter man guacamole och nachos till middag!

 

Ni som har sett Sex and the city-filmen, scenen när Samantha sitter på balkongen och äter guacamole och kollar på sin granne som duschar, där har ni mig. Minus den nakna grannen då.

(och Helena, det var faktiskt med tanke på dig jag kom på det här. För jag vet att du är lika galen i guacamole som jag och att jag har sagt att du ska få smaka på min. Men du är inte hemma. Och din mobil är avstängd. Om du skyndar dig kanske det finns kvar när du kommer men jag lovar ingenting!)


DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Klimakteriehäxan

Namnam!

2009-12-05 @ 11:43:41
URL: http://www.Klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0