uuuujujujujuj

Söndag eftermiddag och det blev plötsligt väldigt tyst här, och vardagsrummet blev genast tre gånger så stort som för en liten stund sen. Moa och Steph har gett sig av till sin egna lägenhet, och det är lite trist för det har varit askul att ha dom här, men samtidigt väldigt skönt att slippa all packning och alla extra grejer som har legat överallt. Jag och Helena har börjat storstäda, vardagsrummet och köket är båda dammsugna och moppade, men sovrummet, hallen och badrummet är kvar. Vi har nattgäster en natt till för garaget som killarna ställde bilen i är tydligen helstängt på söndagar så dom kommer inte åt den :S norrmän är som sagt konstiga..

Imorgon vid elva kommer Eivind förbi också, jag mailade honom och berättade om handfatet, dels för att det kändes som the right thing to do och dels för att jag började bli lite orolig för att räkningen skulle komma till honom istället för till oss.. Men det gjorde den inte, den har kommit fram. 1299 hamnade den på. Så det är bara att hosta upp pengar, men det var vi ju beredda på.. Han ville kolla handfatet iallafall, trots att jag skickade bilder. Så det är bara att städa å feja så han ser att vi tar hand om lägenheten trots mindre olyckor!

En annan grej som är jävligt skum är att jag inte har hört nånting mer om min tunnelbaneböter. Jag mailade ju och klagade för att dom inte informerat mig om att jag bara hade behövt betala 750 istället för 900 om jag betalat på stället, och det skulle vara två veckors handläggningstid på såna klagomål men jag har inte hört ett knyst. 2½ vecka sedan var det jag mailade. Får ringa imorrn.

Min, Stephs och Moas kväll blev lugn igår, vi satt här och jag var döseg efter jobbet, sen tog vi oss iallafall in till stan en stund men det blev kort, jag var fortsatt dötrött och Moa var lite vinglig och alla tre är vi ganska fattiga så vi bestämde att det var bäst att ta sista tunnelbanan hem. Oslo saknar ju som bekant nattrafik, mellan 01 och 4.30 eller nåt sånt är det taxi som gäller. Eller promenad. Och dom nattbussar som finns kostar 40 nok, busskort gäller ej, så då blir det inte så stor skillnad att dela en taxi iallafall.

Ehnywayz.

Nu ska vi moppa lite mer och slänga i tvätt i tvättmaskinen. Sen väntar en ny arbetsvecka, dock blir den nog inte lika intensiv som den här veckan varit för mig... 50 timmar blev det, fem arbetsdagar.

Hoppas ni har det bra allihopa!
Pözz Linda

DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0