bajsdag

Om måndagen var bra så blev tisdagen desto sämre.
Den började bra, jag och Ankan sov till halv 12 och gick sedan upp och storstädade. Dammsuga, dammtorka, moppa, plocka undan allt. Väldigt väldigt skönt.
Sen skulle jag till jobbet. Allt lugnt. Sätter mig på tunnelbanan.
1 sek senare står det en gubbe brevid mig och visar leg på att han är biljettkontrollant. Mitt månadskort gick ut 4 dagar sen och jag har inte hunnit/egentligen haft råd/känt mig motiverad till att köpa nytt. Det är nämligen så i den här stan att dom inte har tunnelbanespärrar. Eller biljettkontroll när man går på bussen/trikken. Eller jo det finns iofs spärrar, men seriöst, såhär ser det ut:



Det är alltså typ fem spärrar på stationerna, varav kanske en är stängd, resten öppna. Alltså hela tiden. Sen är det fyra fem meter på sidorna av spärrarna där det är helt öppet, bara att promenera förbi. Och bara att gå på bussen, och trikken, ingen biljettkontroll.
Och vi har alltså haft månadskort sen vi kom, som har gått ut nu, och medans dom var giltiga har ingen av oss blivit kollade en enda gång. Det var första gången idag som jag ens tog upp kortet ur väskan. Så inte så konstigt då att det inte känns jättemotiverat att betala för att åka när dom ändå inte verkar bry sig?? Utom såna dagar som idag då.

900 nok.
som jag inte har.
plus att nu får jag väl lov å köpa ett kort så de inte händer igen.
1450 nok.

KUL DAG

jobbet sög också, alla var jätteotrevliga och la på luren i ögat. sålde ett avtal.

och så har det spöregnat hela dan.

DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0