Bra måndag! Heja Gestholm!

Fast det började segt.
Frukost.
tanke; "hmm.. vad ska jag äta... inte havregrynsgröt idag.. ägg vill jag ha!"
det fanns inga ägg
"knäckebröd med ost vill jag ha!!"
det fanns ingen ost
knäckebröd utan ost + ett glas o'boy blev det.
sen blev jag ju hungrig typ 1½ timme senare också och då blev det räknudlar fast utan den räkkryddan som kommer med för den är ju jätteäcklig, men hade i lite grön currypasta och riktiga räkor. fast speciellt gott blev det inte.

men det var inte mat vi skulle prata om.
jag har faktiskt uträttat andra saker också.

Först tvättat. mkt välbehövligt.
Sen lagade jag mat till någon annan gång, middag tänkte jag kanske men när jag kom hem från jobbet hade dom lagat annan mat, hursomhelst så gjorde jag potatis och champinjonssoppa som faktiskt blev helt okej. min sopperfarenhet är sådär så jag freestylade men det gick bra!
Sen bar det iväg till banken så nu har jag norskt bankkonto! Väääldigt välbehövligt, lönen är efterlängtad (ja jag vet att det är den 5e). Fattig är jag.
Sen gick jag och lämnade in mitt nyfixade bankkontonummer till mina två arbetsgivare så det är klart å fixat.

Och när jag kom upp på Grata och frågade efter Kjetil så fick jag veta att han hade blivit flyttad till ett annat Gratakontor nånannanstans å inte alls fanns där! Så det är väl antagligen skälet till att han inte hört av sig med nå jobb. Snackade lite med en annan där iaf, som var svensk tillåmed, och han sa också att det varit lite nu under höstlovet men han sa ring du vid 7 på morronen så ska vi nog fixa nåt! Sååå det är bra. Det blev inget med Manpowergrejen den här veckan för dom behövde en utbildad lärare kom dom fram till sen. Men men. Det finns hopp för livet, bara jag börjar orka jobba 10 h om dan. Men det är ju därför vi är här!

SEN kom ju det bästa på hela dan, satt först å degade i en halvtimme på Youngstorget när jag hade sprungit färdigt med bankgrejerna, hade planerat att tvinga Jocke eller Sofie att komma å hänga med mig då men så glömde jag mobilen hemma. Sen när vi möttes på jobbet så visade det sig att alla tre hade lökat runt på stan senaste timmen på varsitt håll, typiskt :P MEN FÖR ATT KOMMA TILL SAKEN så sålde jag fem elavtal å det är personligt rekord och fyverkerier och parad för mig! Jävligt bra kändes det, speciellt efter fredagen som SÖG och jag var den enda som inte sålde nånting. Det betyder även bonus på massiva 175 nok till moi, kachiiiing! haha

Nu blev ju det här lite onödigt långt igen kanske men när jag kommer igång så blir det mycket haha.
Summan av kardemumman (bra linda coolt skrivet) så är det ju så att när jag väl får arslet ur vagnen så får jag faktiskt lite gjort! Och det är ju bra.

NU SKA JAG SLUTA
OCH GÅ OCH LÄGGA MIG
HEJDÅ

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Carro

Wohooooooooooooo!!! Grattis linda gud vad duktig du är =) fem sälj är inte dåligt!! =) puss

2009-10-06 @ 08:35:04
Postat av: Klimakteriehäxan

Bravo!

2009-10-06 @ 19:26:52
URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0