Budgetcooking med Gestholm pt.2 - Köttfärsås!

Halloez
Egentligen sitter jag mest uppe för att klockan ska bli tillräckligt mycket för att det ska va ok att gå och lägga sig, men jag tänkte dela med mig av mera matlagning. För det är jättejättekul att läsa om visst? Vänta bara tills jag börjar skriva om muttrar och mdfskivor och grejer....

Hursom
Jag fick lön i fredags så jag tyckte att jag var värd köttfärsås!
Och på Kiwi finns First Price som är typ EuroShopper, och då kan man köpa köttfärs på korv, 900 gram för 56 kronor. Asbilligt!

Köttfärssås Gestholmstyle

Ingredienser

900 g köttdeig på korv
3 gula lökar valfri storlek
3 morötter
1 låda champinjoner (10-12 st? small-medium)
1 burk krossade tomater med basilika och oregano
1 burk vita bönor i tomatsås
Tomatpuré, valfri mängd
Grillkrydda
Paprikapulver
Salt
Peppar
lite chilipulver
Vitlök, jag tog 3 klyftor
Oregano
Ketchup, valfri mängd

Gört like this;

1. Hacka lök, fräs i gryta/stekpanna om du har en jättestor med hög kant.
2. Dela champinjonerna i lagom bitar, ner i grytan.
3. Efter en stund ska köttfärskorven i, hacka sönder noga!
4. Krydda! Mycket.
5. När köttfärsen är stekt och inte rosa mer så ha i krossad tomat, tomatbönor, tomatpure, ketchup
6. Ha i rivna morötter nu
7. Låt puttra på medelvärme, ju längre desto bättre.
8. Koka pasta medan såsen puttrar.
9. Om nom nom nom!

Jag handlade allt utom morot, lök, ketchup och kryddor idag, 95 spänn blev det. Inklusive pasta alltså.
Nio byttor köttfärs blev det. 10 kr måltiden! Som hittat!

Bon appetite! Franska är fult. Ät och njuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!



DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0