jag ska provjobba!

Idag har jag, Stephanie och Moa varit på utflykt. Målet var Sandvika, jag skulle på jobbintervju eller vad man ska säga på ByggMax, mamma har dragit i sina trådar och fixat rekommendation på mig där så jag fick åka dit och snacka med dom. Och det var inga konstigheter, provjobb på torsdag och fredag och eventuellt lördag! Dom som jobbade där var bara killar, och han hade funderat på å ta in en tjej men det var ju inte så många tjejer som sökte jobb där, så förhoppningsvis ligger jag bra till redan från starten :) Mamma hade ju skvallrat om mitt förflutna som tyngdlyftare också så båda frågade om det hahah, och dom lät imponerade! Gick ju dock inte in på detaljerna, vilket man inte ska..
Intervjun var ju knappt en intervju heller, han sa att han inte brukade fråga en massa grejer eller läsa cvn utan att han gick mest på hur personen är, så är det väl ofta iofs, väldigt skönt iallafall tyckte jag. Högtravande personliga brev i cv är inte min grej.. hur man än skriver så blir det alltid så klyschigt och jag-har-en-pinne-i-häcken-aktigt. Det skulle antagligen mest bli kassajobb sa han iallafall, och lite allmänt hjälpa till. Det enda dåliga är att det ligger långt bort, först åkte vi pendeltåg 15-20 min (för 48 nok en väg!!! 96 turåretur!) och sen hämtade Måns (mammas kontakt) mig i bil och det var en bit. Men det ska tydligen gå bussar, och förhoppningsvis kan jag man få skjuts från stan med nån annan som har bil. Ska åka med Måns på tors.
Det ska bli kul å göra nåt nytt iallafall! Nåt som inte är dagis och vikariehattande. Och dom verkade jättetrevliga som jobbar där. Så får ni hålla tummarna för att det går bra och att jag inte tappar en planka på tån eller nåt sånt jobbigt.




DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Klimakteriehäxan

Gissa om jag håller tummarna!!!! Men resvägen lät ju lite jobbig? fast kan du lifta med nån så ...

2009-10-19 @ 18:35:10
URL: http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0