Vinsmakning

Igår var jag ledig så jag åkte till banken för att fixa ett bankomatkort. När jag satt där så ringde dom från jobbet. Fick panik och tänkte inte nu igen. Men jag skulle tydligen inte jobba, kicki skulle bara påminna mig om vinsmakningen som skulle börja om 15 min. Där satt jag med 5 nummer kvar till att få hjälp. Blev något stressad. Men som vanligt på christiania så är allt försenat. Jag kom 10 min försent men då hande ingen annan kommit än så det var ju tur. Tillslut satte vi igång iaf, vi fick prova en Franciacorta som är ett mousserandevin men som är producerat på samma vis som en champange. Två vita viner och tre röda viner. Det var faktiskt jätte intressant att höra på någon som faktiskt kunde något och som hade tid att lära ut. Så nu kan jag iaf rekomendera lite fler viner ur vår vinlista på 300 viner:)

Så här ser dom ut om ni är sugna;)

Franciacorta Brut    Collio Pinot Grigio   Cometa   Valpolicella Classico   
Cuveé Prestigé
Planeta     Ripasso Superiore


Chianti Classico Dolcetto Dogliano
Fattoria Nittardi     Pianezzo


DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: MissAnki

Guud så roligt jag vill också på vinprovning ;) Vill prova alla dessa viner antar de finns på systemet?

Kram

2009-10-07 @ 20:19:39
URL: http://www.finest.se/MissAnki
Postat av: annika

jag har faktiskt ingen aning men dom går säkert att beställa. :)

2009-10-08 @ 01:32:00

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0