Jobb och lite fest!:)

Nu har jag varit dålig på att skriva på ett tag känner jag. Har jobbat en hel del, vilket är väldigt kul! I lördags hade vi nystart med den nya menyn där bla brunch delefatet var på topp. Vårat brunch delefat består av en ställning på 3 etaje där det finns bla brieost, omelett, biff tartar, ostron, club sandwich, ceasar sallad och lite annat smått och gott. Den som sålde 10 st skulle få en flaska champange. Jag kom tyvärr bara upp till 3 st:( fast det var faktiskt bara en som lyckades sälja 10 st.

Efter jobbet åkte jag hem och började göra mig iordning, för dom på jobbet skulle ut och jag som inte har några vänner kände direkt att jag måste skaffa mig några. Helena och Linda hade inte tänkt att gå ut först men lättövertalade som dom är så åka vi in till stan alla tre och träffade Tobbe ett tag. Jag lämnade dom efter 2 öl för att gå vidare till mina nya jobbarkompisar. Vi var kanske 15 stycken från jobbat som satt uppe på våran takterass och drack öl och vin. Geggan (min jobbarkompis) hade tagit med sig guitarrheroes, han hade allt mer sig!! Bas, gitarr, trummor och mic. Jag var sämst på trummorna så jag gav ganska fort upp men gitarren var jag bättre på. Vid kl 1 så skulle vi gå vidare. Men självklart kommer inte jag in på det stället alla andra går in på för jag är tydligen för ung. I den här staden är det tydligen 20 års gräns nästan överallt eftersom man inte får dricka starksprit om man är under 20. Dit vi skulle var det tydligen stenhård 23 års gräns. Så jag och Geggan gick vidare till ett annat ställe som heter Justicen. Det var skit skoj!:)

Idag (måndag) har jag jobbat igen, fast lunch denna gång. Eftersom att det är val här i Norge idag så var det jätte lugnt på jobbet. Imorgon blir det jobb igen! Snart kommer Helena och Linda hem efter sin första dag på Teleperformance så jag lagar lite pasta med tonfisk i tomatsås. Mums!:D

Puss på er alla där hemma!
Annika

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Carro

Fan, det går bra nu =) Jag och din mor har suttit framför tv.n hela kvällen och druckit te samt ätit skorpor med hemmagjord plommonmarmelad =) Vi ringer om varandra hela tiden! Saknar er, dags är komma.. 2½ vecka kvar =)

2009-09-14 @ 22:11:30

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0