Gooooomorran

godmorgon. alldeles för tidig morgon.
jag tänkte att jag skulle vara lite aktiv idag iomed att annika jobbar dubbelt och börjar kvart i elva och Helena ska vara på jobbet tio (vilket är så tidigt att hon måste lägga sig 22.30 för att orka upp, nattjobbarn! ;D hihi), vilket hade gjort att jag skulle suttit ensam här och lökat tills jag börjar 16.00 egentligen.. så jag tänkte jobba dubbelt idag jag med.
klockan sattes följdaktligen på 05.55, det verkar nämligen vara så på bemanningsföretagen här att dom inte alls har lust att ringa en på morgonen när det finns jobb, utan vill man jobba så får man pallra sig upp till kontoret typ innan sju helst. Vilket jag alltså tänkte göra. Sen när jag stod och borstade tänderna kom jag på att jag kan ju iallafall ringa först, det finns ju dagar när dom inte får in några jobb alls (typ förra onsdagen). Sagt och gjort, har fått jobb 8-15 på ett café vid universitetet. Väntar dock på ett sms med vägbeskrivning som inte verkar komma..
Till saken hör att när jag väl släckte lampan igår framåt ett-snåret (var ju tvungen att umgås med Annika när hon kom hem efter att ha tråkat ensam i två timmar!) och snoozar ner mig i soffan så kunde jag till en början inte sova. Inte så konstigt, det enda som snurrade i huvudet var massa jävla elavtal och säljargument för Norges Energi. Härligt. Hursomhelst, när klockan närmar sig halv två börjar det plötsligt banka en massa utanför. Efter tio minuter eller så går jag upp och tittar ut genom fönstret och ser två jävla stolpskott som håller på att rota igenom containern som står precis nedanför fönstret.. halv två på natten. En container med grovsopor, lampor och tvättmaskiner och grejer.. asså hallå. Dom slutade inte heller! Strax innan två fick jag hämta öronpropparna iallafall, och dom funkade mot NE-tankar också faktiskt, så då fick jag iallafall sova..
Min poäng är att jag inte är så pigg.
Men sova kan man göra när man är död!
Nu ska jag iväg och tjäna pengar.
Puss på er
Gestholm

DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0