ett väldigt intressant inlägg om min hemfärd från jobbet.

Glääääääähhhhhhhhhhhh
Haha fan vad kvällen inte riktigt blev som jag tänkt mig. Planen var att vara lite aktiv och handla mat och greja men nääeh så blev det ej. Jens som jag jobbar och i princip bor granne med har haft bil hittils vilket har varit väldigt praktiskt, vi har jobbat mycket ihop och då har jag åkt med honom till och från jobbet. Nu har han dock tröttnat på dom extra 3000 nok'en i månaden det kostade honom att ha bil så han lämnade den i Skåne och skall nu åka kommunalt till jobbet.
Byggmax ligger inte centralt. Där vi jobbar går det en säger en buss. Den här bussen trodde vi att vi visste att den gick 21 och 51 minuter över timmen. Meeeeeeeen tydligen så går den bara en gång i timmen på kvällen, 21 minuter över, och iochmed att vi stänger 20.00 så är det lite knivigt att hinna räkna kassan och greja klart till 20 över. Hursomhelst så visste vi ju inte det idag, utan vi tog det lilla lugna och skulle åka bussen som gick 51. Kom ut vid tjugo i ungefär, gick till nästa busshållplats och kollade där på tidtabellen. Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Så det blev en uppfriskande 40minuterspromenad till Sandvika station för oss, plus att jag missade tunnelbanan på Jernbanetorget och fick vänta 8 minuter. Var hemma vid 22.10.
Så nu blir det till att införskaffa en cykel, dels för att slippa vänta på bussen på kvällen och dels för att den första bussen på morgonen anländer till våran hållplats vid 07.26 när vi öppnar 07.00. Till min stilla lycka så såg jag just på Biltemas hemsida att dom har ett tillfälligt parti cyklar för 699! Och att sälja den innan man flyttar hem igen kan ju inte vara något problem. Så antagligen blir det en sån. Och så lite extra motion i vardagen, verkligen inte fel!

Jaja. Jag var iallafall lite duktig imorse och packade upp min väska. Och jag lagade mat när jag kom hem. Poäng poäng. Imorgon blir det alltså kanske cykelshopping, annars matshopping och ja. Annika är ledig!

Gud mitt huvud hänger inte med. Jag ska lägga mig.
Hadä allihopa!

DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0