kallt ere

Ytterligare bevis på att norrmännen är dummare än svenskar;
Oslo är en stad, en ganska liten stad, med andra ord byggs flervåningshus.
I flervåningshus är det praktiskt med hiss. Det finns inte i Oslo!

Oslo ligger i Norden, i Norge, som är ett kallt land. Just idag visar termometern på 20 minusgrader och det är december, årets kallaste månader är ju som bekant oftast januari och februari.
Element? Nej förfan vi bygger öppna spisar, men vi gör dom så att dom inte får användas!

Med andra ord sitter jag nu i soffan insvept i en filt och med mössa på huvudet och fryser. Jag har ett fristående element inom en meters avstånd men det hjälper inte. Visserligen har jag inte satt på mig tjockstrumpor men hallå. Duntäcket lockar.


Nu har jag iallafall flyttat in ordentligt där jag ska bo, uppackad och färdig och jag trivs väldigt bra. Ensamt är det igen för alla här har åkt hem över jul alternativt flyttat ut. Tänkte lappa upp lite bilder här sen och visa hur jag bor, trots avsaknaden av hiss och element så är det faktiskt väldigt mycket finare än på töyen. Inget ont om töyen dock, kjölberggata i mitt hjärta.
Imorgon bär det av mot stockholm med nattbuss, håll alla tummar för att vi inte kör i diket och helst att ingen annan heller gör det. Det vore jävla tråkigt att sitta fast på en motorväg hela den 23e december...
Sen tillbaka till Oslo i mellandagarna för jobb, inte för att vi har ett piss att göra på jobbet men ändå. Just nu är vi på den nivån att man stämplar in, hänger i köket och äter pepparkakor i en timme och sen sitter ute i kassan resten av dagen och gör... nada. Segt är det. Men jag har jävligt mycket bättre sällskap än förra året!

Haha fan va jag märker på mig själv att jag är ensam hemma, sitta här å skriva massa blaj som ingen läser ändå. Terroriserar även facebookchatten och pratar med alla som loggar in tills dom tröttnar på mig och slutar svara. Sällskapssjuk much?


Nu ska jag sluta och gå och packa ner mig i sängen. Den är stor. Och bara min. Fantääästiskt!

puss på er

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Klimakteriehäxan

Jo men vi är några som läser, tro inte annat! Puss!

2010-12-31 @ 18:38:29
URL: http://www.Klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0