puss och kram från oss

Igår var det allahjærtansdag och som jag skrivit tidigare så hade vi tænkt att åka pulka. Det finns næmnligen en gigantisk pulkabacke en bit utanfør Oslo. Så man får åka t-bana och buss før att komma dit. Sen hyr man en kælke och tar sig ut till backen. Efter ca 10 min ær man nere och får åka t-bana 1 station och sedan bussen upp igen. Låter kanske lite jobbigt men såååå kul. Har blåmærken på hela rumpan eftersom det var gupp i hela backen. Jag tror faktiskt att jag ær den sæmsta pulkaåkaren som finns. Lyckades aldrig styra den dær jækla kælken så jag for ju av stup i ett. Linda och Anna har tagit en massa bilder som vi kommer lægga upp hær sen nær vi har lyckats få internet hemma.

Efter en lång dag i backen så åkte vi hem igen bløta och trøtta. Men då var det bara att hoppa in i duschen och gøra sig iordning før jag skulle træffa Tobbe på kvællen. Vi gick och åt på en szechuansk restaurang som tydligen ær en slags kinesisk restaurnag. Sjukt god mat åt vårrullar till førrætt och någon crispybiff till huvudrætt sen var jag alderless før mætt før dessert. Så vi drack sake och drack kinesisk øl istællet. Efter det gick vi vidare ut till lite olika stællen och drack øl. En riktigt lyckad søndag faktiskt.

Nu ringer mamma så nu ska jag sluta skriva.
puss kram

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: ulla Nordin

Är det upp på Holmenkollen? Där har jag varit men inte på vinteren. Och förresten vem är han Tobbe?

Va bra du är på norsk. <<<<<<<<<från din farmor

2010-02-18 @ 22:02:17

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0