arbetslös :(

idag är jag arbetslös :(
iochmed att jag nu får dela på den sista av 4 tjänster på byggmax med en annan kille så betyder det att ett tag framöver så kommer jag jobba 2 veckor och sen vara ledig såattsäga i 2 veckor. och Grata personal hade ingenting åt mig idag.. men men.

jag jobbade inte igår heller men då hade jag faktiskt vettiga saker att göra. först så var jag på banken och öppnade konto hos Nordea, vi skaffade ju dnb nor allihopa när vi kom hit för att ja egentligen enda skälet för mig var att han vi hyr av har det så då tog jag det också haha. sen insåg jag att dom drar avgifter för exakt varenda grej man gör med sina pengar.
betala med kort? 2,50 kr i avgift. alltså vanligt typ i mataffären.
ta ut pengar i en bankomat som inte är en dnbautomat? 7 kr i avgift.
ta ut pengar i en dnb-bankomat men utanför office-hours? 5 kr i avgift eller nåt sånt.
ta ut pengar i sverige? 30 kr i avgift!
visst det är inte mycket pengar i sig men jag tycker att det är sjukt fult gjort. så nu har jag två bankkonton.

hursomhelst.

sen var jag hos kiropraktorn. vilket jag har varit sjukt nervös inför iomed att jag bara har gått hos en kille innan och han har varit fett bra så då känns det jobbigt att behöva gå till nån annan som kommer säga nåt helt annat och bryter av mig på mitten. men när jag kom in och vi pratade lite så frågade han vem jag gått hos hemma och då visade det sig att den här killen har haft min kiropraktor hemma som lärare under utbildningen! så det kändes braa.
dock så känns det inte som att han lyckades räta ut mig ordentligt. men ska tillbaka imorrn på återbesök.
det känns som att jag kommer dras med min dåliga rygg hela livet... kan man stämma nån som sabbade en när man var ung och inte fattade att det inte skulle bli bra? :/ 


bla bla bla bla intresseklubben antecknar

jag gjorde kycklingsallad med sesamdressing inspirerad av den på Panda sushi idag till lunch och det blev galet gott. olivolja + sesamolja + soja + sesamfrön bara. rekommenderas!

blablabla hejdå!

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Klimakteriehäxan

Aj då.

Dubbelt aj, dvs inget jobb - AJ

ont i ryggen - AJ

Läs en god bok, rör på dej, tvätta, kort sagt: ha kul!

puss

2010-01-19 @ 21:23:42
URL: http://www.Klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0