24 timmar i Berlin

Det var sjukt nice!

Vi var framme vid sextiden, fick en halvtimme på oss att fräscha upp oss på rummet och sedan bar det av till en italiensk restaurang för middag. Förrätten var to die for men jag lyckades beställa sämsta huvudrätten. Saffransrisotto med scampi lät asgott men risgegga som inte smakade någonting med tre räkor på toppen.. njeh. Ölen flödade iallafall och efter middagen så gick vi vidare till ett ölställe där tyskarna som guidade oss beställde in konstig oströra med pretzels som tydligen var nån speciell tysk matgrej. Det smakade mest ostbågar och var ganska konstigt.
Efter ölhaket så delade vi upp oss, jag och Jens hoppade in i en taxi och försökte åka till Berghain (tror jag den heter?) som när jag var i Berlin för ett år sedan var the shit och ascoolaste klubben och bla bla bla, det pratades iallafall väldigt mycket om den men när vi var där då så åkte vi inte dit. Så taxigubben kör fram oss till nåt konstigt hus och när vi är framme så sa han "it's closed!" vi ba jaha, det kunde du väl sagt från början. Sen körde han oss iallafall till ett ställe brevid Watergate som hette Magnet. Heavymetalklubb märkte vi när vi kom in, jättekul. Not. Men precis när vi skulle gå så hittade Jens en annan dörr där inne och bakom den så körde som asgrym musik, så vi stannade där och hade skitkul hela kvällen!


På magnet. Det var kul!

8.45 bankade direktörn på min dörr och då var det bara att kliva upp ur sängen och åka mot laminatgolvsfabriken. Utan frukost. Det var riktigt coolt ändå, det var sjukt stort och själva processen var ju häftig att se, det jobbiga var ju att vi var rätt så jävla slitna efter kvällen innan. Och det var inte så lätt att lyssna på våran tyska guide som på dålig engelska försökte göra sig hörd över alla maskinljuden. Dessutom var det jättevarmt, dammigt och kvavt där inne, inte en optimal tillvaro efter en utekväll om man säger så..


Utanför fabriken. Inne fick man inte fota.

När vi kom tillbaka in till stan så gick vi till Alexanderplatz och satt där i solen och åt glass och drack kaffe ett tag. Sen åt vi sushi och sen var det slut på det roliga. Flyg hem och sen somnade jag otroligt lätt den kvällen!


The ultimate turistbild som masterpaparazzibästblom fixade.

Nu ser det ju ut som att det är jag och Jens som varit på semester ensamma, riktigt så var det ju inte men iochmed att jag inte vet hur glada direktörerna blir om jag lägger upp bilder på dom så får det bli såhär. Jens har inget å säga till om hehe. (eller jo men gör han det så blir det ju bara text. tråkigt!)

DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0