Gratulerer med dagen!


Ja igår vad det 17 maj som ni alla vet. Här var det livat som aldrig förr kan man luingt säga.

Dagen började iaf så här.
Kom till jobbet kl halv 10 för att äta frukost med typ 30 pers. Alla var sjukt spända och nervösa över vad som komma skall... Sen fick jag reda på att jag inte alls skulle jobba i restaurangen utan uppe på terassen (där jag aldrig har jobbat förut). Fick lite panik eftersom ingenting var fixat och om 30 min skulle det välla in en massa fulla och glada norrmän. Så det var bara att sätta igång. Allt gick bra men det var sjukt stressigt och jag hade inte rutin på någonting.

Vid 4 tiden började det lugna ner sig så jag var tvungen att gå ner till restaurangen och hjälpa till i KAOSET! 17 maj är en sån dag då du får räkna med att du kanske inte får en gaffel att äta maten med. För dom är slut. Konstigt men sant. Från att ha varit ute i 5 timmar till att gå in i en resatuaurang med 350 gäster så började svetten rinna ganska fort.

Men kl halv 8 så bestämde sig våran chef sig för att vi skulle stänga. Så vid kl 9 på kvällen var vi klara med allt och kunde glatt hoppa in i duschen. Lite fräshare möttes vi alla upp på terassen och fyllde på våra toma magar och uttorkade kroppar med öl. Gott. vid halv 11 fick vi inte vara kvar och dricka gratis så vi gick till Åpenbar istället och där slutade även kvällen.

Jag säger bara 17 maj må oppleves!


DIN KOMMENTAR SÖTNOS

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0