Långhelg + 17 maj!

Bilderna får tala för sig själva!


Jag vaknade tidigt förra söndagen och bakade frallor/sconesbollar till mig och Annika, sambopoäng till moi!


På onsdagen så satt jag hemma och kände mig lite ensam, Annika jobbade och jag hade ingenting att göra, men med perfekt timing så dök Jocke upp på facebook och ville gå ut och dricka öl, så jag mötte upp honom och Sofie (mina gamla telefonsäljarbuddies) och satte oss på Café Sör. Sen kom Annika å alla från hennes jobb, mkt trevlig kväll blev det!


På fredagen var det öppningsfest på Terassen på Annikas jobb. Vi missade grillbuffén men vi hade jävligt kul ändå!

Anna ville inte gosa med mig :(

Resten av bilderna är lite sådääär så vi skippar dom haha.


I söndags hade vi ingenting att göra så vi bakade paj!


Goooott.
På kvällen var jag en vända på stan men pga för stora sällskap där ingen riktigt kunde ta ett beslut om vart alla skulle + lååång promenad + toabesök på ett kebabställe som gjorde mig hungrig så blev det en kort kväll och jag tog tunnelbanan hem vid halv ett med kebab i hand, mycket nöjd.


17 maj! Myyyyyyyyyycket folk. Fantastiskt många var klädda i folkdräkt, alla åldrar, både män och kvinnor. Dom som inte hade nationaldräkt var uppklädda till tänderna, det var kostymer och slipsar och finklänningar och klackskor för hela slanten. Men jag fick inte uppfattningen om att det hände nåt på stan? Alla gick mest runt och åt glass. Såg nån liten orkesterparad men det var ju inte massa happenings, iallafall inte där jag var. Tråkigt. Mycket fest dock! PLUS att jag inte hörde en enda människa ropa Heia Norge, det hade jag fått för mig var standard, besviken!!


Jag hängde med dom här damerna som fick för sig att ta en ghettoposerbild haha.
Inte så jätteghetto dock, men bra försök.


Sen stötte vi på den här mannen. Fantastisk kostym. Såg en annan man som hade en ljusgrön kostym med rosa rosor över hela, den var inte dålig heller..

Sen var det slut på bilder! Kvällen fortsatte iaf ner på Lektern för en öl, sen upp till Grünerlokka och Cubaparken där jag pratade lite med en kille i inte bara folkdräkt, utan typ folkdräktsoverall, en onesie :D För roligt. Rundade av kvällen vid elva fast det kändes som klockan var 02 eller nåt, satt hos en kompis kompis till Sofie ett tag och hängde där, sen promenerade vi hem och somnade sött.

Snipp snapp snut så var långhelgen slut, nu ska jag klä på mig och åka till jobbet!

Haadäää

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Klimakteriehäxanxan

Visst är det vackert med bunad (som norsk folkdräkt heter)!

2010-05-18 @ 20:55:06
URL: http://www.Klimakteriehaxan.blogspot.com

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0