våra dagar är räknade

Vi fick mail av Eivind i förrgår där han meddelade att han flyttar tillbaka till Norge och att han säger upp lägenhetskontraktet. Två månaders uppsägningstid så den 15e november är vi hemlösa. Eller egentligen tidigare, iallafall om han går med på det, för iochmed att vi sticker till thailand i början på november där så frågade vi om han inte kan ta lägenheten redan då så vi slipper en massa klydd med överlämnande och sånt.. Men men.
Det var ju inte alls planen från våran sida, vi hade ju tänkt ha kvar lägenheten så att den fanns kvar när Helena kommer tillbaka efter resan plus att Jan-Michael och jag skulle ju bott här under tiden, men nu får vi hitta nån annan lösning. Det ordnar sig alltid, på så vis är ju iallafall den här stan oerhört mycket bättre än Stockholm, det går alltid att lösa boendet. Fattar inte egentligen hur det kan va så stor skillnad på att hyra ut i andra hand här än hemma, hemma behöver man ju antingen känna den man hyr av eller ha fast jobb och hundra referenser och helst ska man väl vara 50 och stadgad och chef eller nåt för att folk ska tro att man är vettig. Här kom vi ju liksom och sa att jo ja vi har ju jobb så vi ska kunna betala hyran, och vi är trevliga tjejer så det går bra :) Och så gick det bra.


snart är vi hemlösa

Annars på västfronten intet nytt. Helgen är planerad att bli lugn för min del, jobbar och sedan ska vi ha tacokväll hos chefen på lördag.. Har två kollegor som slutar nu så det är synd, det är himla bra pojkar.

Och till er som undrar (jaa det gör ni ju) om min nyinköpta träningsdvd som jag skulle börja köra med i måndags.. Jag köpte ju fel. Tydligen så är dvder kodade olika beroende på vart i världen dom är släppta, och jag lyckades självklart köpa en som bara kan spelas upp i amerikanska dvdspelare. Men en ny är på väg så snart kommer det! Ska ta mitt första krillpiller nu iallafall, det blir man ju smart smal och snygg av oavsett så jag kanske inte ens behöver börja träna då? :) Eller hur Helena?


haha nu ska jag gå till jobbet hadääää

DIN KOMMENTAR SÖTNOS
Postat av: Helena

Det är helt korekt Linda!! Den funkar huuur bra som helst :)

2010-09-18 @ 13:34:10

Skriiiiiiiv!

Ditt namn plz:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (den kommer inte synas)


Din blogg:


Och vad var det du ville säga?

Trackback
RSS 2.0